2013. augusztus 8., csütörtök

pirított tarhonya leves

az alábbi leves kiskorom nagy kedvence, amit anyai nagymamám készít a világon a legfinomabban, de ma Anyu felügyelete alatt én is megpróbálkoztam vele. 6-7 éves lehettem, mikor Vésztőn nyaraltam nővéremmel rokonoknál, és nagynéném képes volt felhívni Mamit a receptért, mert a kedvencemet akarta főzni nekem. :) nos, lássuk csak:



Hozzávalók:

  • tarhonya
  • vöröshagyma
  • olaj
  • pirospaprika
  • só, bors
  • víz
Hogyan készítem?
Olajon megdinsztelem a felkockázott vöröshagymát, majd hozzáadom a tarhonyát, és megpirítom. Vigyázni kell, hogy egyik se égjen meg, mert akkor keserű lesz a leves. Ezután hozzáadom a pirospaprikát és felöntöm vízzel. Sóval, borssal és köménymaggal fűszerezem és addig főzöm, míg a tarhonya meg nem puhul. Néhány karika zöldpaprika jó ízt ad neki.
+ tippek:
Ízlés szerint ízesíthető erőspaprikával vagy Erős Pistával. Mi néhány karika friss zöld kápia paprikát szórtunk bele tálaláskor. Ha másnapra is marad belőle, valószínűleg fel fogja szívni a levét a tarhonya, de ha teszel hozzá még némi vizet és fűszert, és újraforralod, olyan lesz, mintha frissen főzted volna.

jó étvágyat, várom a visszajelzéseket, kinek hogy ízlik! :)

kis*

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése